Wykorzystanie odpowiednich rozwiązań z zakresu IT jest niezbędne w przypadku wszystkich firm, niezależnie od zakresu ich działania, skali prowadzenia biznesu oraz stosowanych technologii. Ponieważ nie każde przedsiębiorstwo ma możliwość powołania zajmującego się tym obszarem działu czy korzystania z fachowej wiedzy swoich pracowników, popularnością cieszą się oferty podmiotów specjalizujących się w obsłudze informatycznej firm. Na Śląsku usługi tego rodzaju świadczy firma Symex, zajmująca się nie tylko zdalną obsługą biznesu, ale również prowadząca sprzedaż sprzętu i oprogramowania oraz serwisująca kasy fiskalne. Przekonajmy się, co zwykle wchodzi w zakres działań wykonywanych na rzecz podmiotów poszukujących wsparcia informatycznego.
Jakie usługi wsparcia IT będą potrzebne najczęściej?
Zakres prac wykonywanych w ramach outsourcingu IT jest uzależniony od specyfiki danego przedsiębiorstwa. W grę może tu wchodzić typowe wsparcie typu helpdesk np. aktualizacja sterowników i oprogramowania, instalowanie i konfigurowanie urządzeń peryferyjnych, czy naprawy usterek sprzętowych. Możliwe jest też dobieranie niezbędnego wyposażenia – komputerów, programów czy dostawców usług teleinformatycznych. Często zlecane jest administrowanie siecią oraz dbanie o ciągłość pracy używanych serwerów i usuwanie następstw awarii lub różnego rodzaju prób ataków i włamań. Użytkownicy nierzadko potrzebują wsparcia podczas migracji danych, tworzenia kopii bezpieczeństwa bądź planowania zadań z zakresu cyberbezpieczeństwa i ochrony danych. Przydatne jest też zarządzanie posiadanymi licencjami.
Dlaczego warto współpracować z firmą gwarantującą wszechstronny serwis IT?
Stopień informatyzacji większości firm jest bardzo wysoki, a problemy ze sprzętem, oprogramowaniem czy siecią mogą łatwo sparaliżować działanie każdego biznesu, narażając przedsiębiorcę na straty. Przy usuwaniu wszelkiego rodzaju niedomagań najważniejszym czynnikiem jest zwykle czas, ponieważ brak kontaktu z klientami czy niemożność świadczenia usług negatywnie odbijają się na reputacji i często prowadzą do utraty klientów. Opłakane mogą być też następstwa utraty danych czy ich wyciek.